Zeige Ergebnisse 41 - 60 von 266
2022
Paizan MA, Benbow AEF, Aumann L, Titzmann PF. Home-Learning During COVID-19: The Psychological Adjustment of Minority and Majority Adolescents. School Psychology. 2022 Jan;37(1):75-84. doi: 10.1037/spq0000489
Parsons S, Azevedo F, Elsherif MM, Guay S, Shahim ON, Govaart GH et al. A community-sourced glossary of open scholarship terms. Nature Human Behaviour. 2022 Mär;6(3):312-318. Epub 2022 Feb 21. doi: 10.1038/s41562-021-01269-4
Siebert-Lenk M. Darstellungen vom eigenen Selbst: Vergleichende Analysen der Kinderzeichnungen von psychisch unauffälligen versus auffälligen Sechs- bis Zehnjährigen unter Berücksichtigung des soziokulturellen Hintergrundes. Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2022. 239 S. doi: 10.15488/12789
Stengelin R, Schleihauf H, Seidl A, Böckler-Raettig A. Spreading the game: An experimental study on the link between children's overimitation and their adoption, transmission, and modification of conventional information. Journal of Experimental Child Psychology. 2022 Jan;213:105271. Epub 2021 Sep 1. doi: 10.1016/j.jecp.2021.105271
Titzmann PF, Lee RM. New temporal concepts of acculturation in immigrant youth. Child Development Perspectives. 2022 Aug 6;16(3):165-172. doi: 10.1111/cdep.12458, 10.15488/12898
Wahn B, Schmitz L, Kingstone A, Böckler-Raettig A. When eyes beat lips: speaker gaze affects audiovisual integration in the McGurk illusion. Psychological research. 2022 Sep;86(6):1930-1943. Epub 2021 Dez 2. doi: 10.1007/s00426-021-01618-y
Weinzierl C. Der Begriff des Schreibprozesses: Mögliche Impulse. in Haacke-Werron S, Karsten A, Scharlau I, Hrsg., Reflexive Schreibwissenschaft: Disziplinäre und praktische Perspektiven. wbv Publikation. 2022. S. 169-174 doi: 10.3278/9783763972524
Weinzierl C. Kohärenzmanagement und Schreibkompetenz. in Becker-Mrotzek M, Grabowski J, Hrsg., Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. Waxmann Verlag GMBH. 2022. S. 73-85
2021
Aumann L. Immigrant Adolescents’ Active Role in Family Adaptation Processes: The Do’s and Don’ts. Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2021. 158 S. doi: 10.15488/11354
Austerschmidt KL, Kerkhoff D, Bebermeier S, Hagemann A. Evaluation of a 'Painting and Puzzles Exercise Book for Statistics' for psychology first year students. Psychology Teaching Review. 2021;27(2):5-21. doi: 10.53841/bpsptr.2021.27.2.5
Austerschmidt KL, Bebermeier S. Nutzung und Effekte mathematischer Vorkurse in verschiedenen Studienfächern. Die Hochschullehre. 2021;7(16). doi: 10.3278/HSL2116W
Battich L, Garzorz I, Wahn B, Deroy O. The Impact of Joint Attention on the Sound- Induced Flash Illusions. Attention, Perception, and Psychophysics. 2021 Nov;83(8):3056-3068. Epub 2021 Sep 24. doi: 10.3758/s13414-021-02347-5
Bebermeier S, Nussbeck FW, Austerschmidt KL. Lernmodule zu Themenbereichen der Vorlesung Statistik I und II im Studiengang Psychologie der Universität Bielefeld. in Salle A, Schumacher S, Hattermann M, Hrsg., Mathematiklernen mit digitalen Medien an der Hochschule. : Konzepte, Umsetzungen und Ergebnisse aus dem Projekt mamdim. Wiesbaden: Springer Spektrum. 2021. S. 19-28 Epub 2021 Sep 30. doi: 10.1007/978-3-658-33636-3_2
Benbow AEF, Aumann L, Paizan MA, Titzmann PF. Everybody needs somebody: Specificity and commonality in perceived social support trajectories of immigrant and non‐immigrant youth. New Directions for Child and Adolescent Development. 2021 Apr 21;2021(176):183-204. Epub 2021 Feb 8. doi: 10.1002/cad.20393
Böckler A, Rennert A, Raettig T. Stranger, Lover, Friend: The Pain of Rejection Does Not Depend. Social psychology. 2021 Mai 31;52(3):173-184. doi: 10.1027/1864-9335/a000446
Breil C, Kanske P, Pittig R, Böckler A. A revised instrument for the assessment of empathy and Theory of Mind in adolescents: Introducing the EmpaToM-Y. Behavior research methods. 2021 Dez;53(6):2487-2501. Epub 2021 Mai 4. doi: 10.3758/s13428-021-01589-3
Breil C, Böckler A. Look away to listen: the interplay of emotional context and eye contact in video conversations. Visual cognition. 2021 Mär 29;29(5):277-287. doi: 10.1080/13506285.2021.1908470
Mathiebe M. Wie aus Wörtern Wortschatz wird: Der schulische Erwerb des schriftsprachlichen Wortschatzes. in Bredel U, Helmuth F, Hrsg., Die Sprache in den Schulen - eine Sprache im Werden. : Dritter Bericht zur Lage der Deutschen Sprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag. 2021. S. 125-146
Rettore Micheli L, Stallen M, Sanfey AG. The effect of centralized financial and social incentives on cooperative behavior and its underlying neural mechanisms. Brain Sciences. 2021 Mär 2;11(3):317. doi: 10.3390/brainsci11030317
Riechelmann E, Gamer M, Böckler A, Huestegge L. How ubiquitous is the direct-gaze advantage? Evidence for an averted-gaze advantage in a gaze-discrimination task. Attention, Perception, and Psychophysics. 2021 Jan;83(1):215-237. Epub 2020 Nov 1. doi: 10.3758/s13414-020-02147-3