Publikationen

Showing results 81 - 100 out of 265

2020


Titzmann PF, Jugert P. Introduction. In Titzmann PF, Jugert P, editors, Youth in Superdiverse Societies: Growing up with globalization, diversity, and acculturation. London, New York: Routledge, Taylor & Francis Group. 2020. p. 1-4. (Studies in adolescent development). Epub 2019. doi: 10.4324/9781351040266-1
Titzmann PF, (ed.), Jugert P, (ed.). Youth in Superdiverse Societies: Growing up with Globalization, Diversity, and Acculturation. London, New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2020. 314 p. (Studies in adolescent development). Epub 2019 Dec 2. doi: 10.4324/9781351040266
Valk SL, Kanske P, Park B, Hong SJ, Böckler A, Trautwein FM et al. Changing the social brain: plasticity along macro-scale axes of functional connectivity following social mental training. 2020 Nov 11. Epub 2020 Nov 11. doi: 10.1101/2020.11.11.377895
Psychology of Migration Working Group. The role of psychologists in international migration research: Complementing other expertise and an interdisciplinary way forward. Migration Studies. 2020 Jun;10(2):356-373. Epub 2020 Jan 24. doi: 10.1093/migration/mnz054

2019


Benbow AEF, Aumann L. The role of comparative research in understanding the diversity of immigrant youth. In Titzmann PF, Jugert P, editors, Youth in Superdiverse Societies: Growing up with globalization, diversity, and acculturation. 1. ed. Routledge. 2019. p. 144-159 doi: 10.4324/9781351040266-12
Billmann-Mahecha E, Drexler H. Auswertung von Zeichnungen. In Mey G, Mruck K, editors, Handbuch Qualitative Forschung in der Psychologie. 1. ed. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. 2019. p. 1-20. (Springer Reference Psychologie ). doi: 10.1007/978-3-658-18387-5_53-2
Faber G. Longitudinal effects of task performance and self-concept on preadolescent EFL learners’ causal attributions of grammar success and failure. Studies in Second Language Learning and Teaching. 2019 Dec 11;9(4):633-656. doi: 10.14746/ssllt.2019.9.4.4, https://doi.org/10.15488/9395
Faber G, Drexler H. Predicting Education Science Students’ Statistics Anxiety: The Role of Prior Experiences Within a Framework of Domain-Specific Motivation Constructs. Higher Learning Research Communications. 2019 Jun;9(1). Epub 2019 May 25. doi: 10.18870/hlrc.v9i1.435, https://doi.org/10.15488/5227
Grabowski J. Die Lehrkraft als Forschungspartner: Sicherung methodischer Standards im schulischen Feld. In Syring M, Weiß S, editors, Lehrer(in) sein – Lehrer(in) werden : die Profession professionalisieren. Verlag Julius Klinkhardt. 2019. p. 213-227
Grabowski J, Weinzierl C. Die Leserschaft im Blick behalten: Statement: Verständlichkeit und die Fähigkeit zum Kohärenzmanagement. Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends. 2019;2019(2):24-26.
Grabowski J. Die Reise nach Padua. In Feilke re­vi­si­ted: 60 Stel­len­be­su­che. universi - Universitätsverlag Siegen. 2019. p. 83-86
Mathiebe M. Wortschatzfähigkeiten in der Sekundarstufe I – Plädoyer für eine textorientierte Perspektive. Forschung Sprache. 2019;7(3):94-106.
Mathiebe M. Zum Zusammenhang von Wortschatz und Schreibkompetenz. In Kaplan I, Petersen I, editors, Schreibkompetenzen messen, beurteilen und fördern. 1. ed. Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH. 2019. p. 57-78. (Sprachliche Bildung).
Miklikowska M, Bohman A, Titzmann PF. Driven by Context? The Interrelated Effects of Parents, Peers, Classrooms on Development of Prejudice Among Swedish Majority Adolescents. Developmental Psychology. 2019 Nov;55(11):2451-2463. Epub 2019 Sept 12. doi: 10.1037/dev0000809
Titzmann PF, Nissen MD. Delinquenz bei jugendlichen Immigranten: Ein migrationsspezifisches Phänomen oder jugendtypisches Verhalten? Zeitschrift für Jugendkriminalrecht und Jugendhilfe. 2019;19(1):32-38.
Wallot S, Grabowski J. A Tutorial Introduction to Recurrence Quantification Analysis (RQA) for Keystroke Logging Data. In Lindgren E, Sullivan K, editors, Observing Writing : Insights from Keystroke Logging and Handwriting . Brill Academic Publishers. 2019. p. 163-189. (Studies in Writing). doi: 10.1163/9789004392526_009

2018


Aumann L, Titzmann PF. Acculturation gaps in diaspora immigrant adolescent–mother dyads: The case for a domain-, group- and context-specific view on family adaptation. International Journal of Psychology. 2018 Dec 27;53(S2):3-12. doi: 10.1002/ijop.12524
Balakrishnan R. Vorschulische Schreibentwicklung: Schriftproduktion und Schriftsprachverständnis von Kindern im Kindergarten. Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2018. 243 p.
Billmann-Mahecha E, Helmke P. Editorial. Conflict & communication online . 2018 Oct;17(2).
Billmann-Mahecha E. Gute Lehre fördern durch Personalentwicklung und Weiterbildungsangebote. In Borgwardt A, Felmet A, editors, Spannung im Hörsaal: Wie gelingt gute Lehre an Hochschulen?. 1 ed. Berlin: Friedrich-Ebert-Stiftung. 2018. p. 63-67. (Schriftenreihe Hochschulpolitik).