Publikationen

Showing results 121 - 140 out of 281

2018


Janczyk M, Aßmann M, Grabowski J. Oral versus written recall of long-term memory items: Replicating and extending the writing superiority effect across knowledge domains. American Journal of Psychology. 2018;131(3):263-272. doi: 10.5406/amerjpsyc.131.3.0263
Juang LP, Simpson JA, Lee RM, Rothman AJ, Titzmann PF, Schachner MK et al. Using attachment and relational perspectives to understand adaptation and resilience among immigrant and refugee youth. American Psychologist. 2018 Sept;73(6):797-811. doi: 10.1037/amp0000286
Kölbl C, Sieben A, Straub J, Allesch CG, Allolio-Näcke L, Arnold M et al. Stichwörter zur Kulturpsychologie: Jürgen Straub zum 60. Geburtstag. Psychosozial-Verlag, 2018. (Diskurse der Psychologie).
Mathiebe M. Wortschatz und Schreibkompetenz: Bildungssprachliche Mittel in Schülertexten der Sekundarstufe I. Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH, 2018. 244 p. (Sprachliche Bildung - Studien). doi: 10.31244/9783830988113
Mathiebe M. Wortschatz und Schreibkompetenz: Bildungssprachliche Mittel in Schülertexten der Sekundarstufe I. 2018. 244 p.
Rothenbusch S, Voss T, Golle J, Zettler I. Linking Teacher and Parent Ratings of Teacher-Nominated Gifted Elementary School Students to Each Other and to School Grades. Gifted child quarterly. 2018 Apr 1;62(2):230-250. Epub 2018 Jan 30. doi: 10.1177/0016986217752100
Sonnenberg K, Titzmann P. Akkulturation von jugendlichen Migrant*innen. In Genkova P, Riecken A, editors, Handbuch Migration und Erfolg: Psychologische und sozialwissenschaftliche Aspekte. Wiesbaden: Springer. 2018. p. 1-16. (Springer Reference Psychologie). doi: 10.1007/978-3-658-18403-2_19-1
Sonnenberg K, Titzmann PF, Silbereisen RK. Cultural Identification Among Immigrants from the Former USSR: Insights from Comparative Research with Five Groups in Germany and Israel. In Changing Values and Identities in the Post-Communist World. 1 ed. Cham: Springer, Cham. 2018. p. 365-381. (Societies and Political Orders in Transition). Epub 2018 Apr 5. doi: 10.1007/978-3-319-72616-8_21
Steinhoff A, Titzmann P, Buchmann M. Positive Jugendentwicklung: Perspektiven und Herausforderungen. In Gniewosz B, Titzmann PF, editors, Handbuch Jugend: Psychologische Sichtweisen auf Veränderungen in der Adoleszenz. 1 ed. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer. 2018. p. 274-291
Titzmann PF, Lee RM. Adaptation of Young Immigrants: A Developmental Perspective on Acculturation Research. European Psychologist. 2018 Jan;23(1):72-82. doi: 10.1027/1016-9040/a000313
Titzmann PF, Juang LP. Jugendliche mit Migrationshintergrund. In Gniewosz B, Titzmann PF, editors, Handbuch Jugend: Psychologische Sichtweisen auf Veränderungen in der Adoleszenz. 1 ed. Stuttgart: Verlag W. Kohlhammer. 2018. p. 353-370

2017


Becker-Mrotzek M, (ed.), Grabowski J, (ed.), Steinhoff T, (ed.). Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik. Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH, 2017. 404 p.
Benbow AEF, Rutland A. Competence matters! Understanding biculturalism in ethnically diverse adolescents. Journal of Community and Applied Social Psychology. 2017 Sept;27(5):366-373. Epub 2017 Jun 20. doi: 10.1002/casp.2312
Billmann-Mahecha E, Drexler H. Auswertung von Zeichnungen als qualitatives Verfahren in der Psychologie. In Handbuch Qualitative Forschung in der Psychologie. Springer Fachmedien Wiesbaden. 2017. p. 1-20. Chapter 53-1 doi: 10.1007/978-3-658-18387-5_53-1
Billmann-Mahecha E. Martha Muchow’s Life Space Study in the Context of Contemporary Childhood and Adolescent Research. In The Life Space of the Urban Child: Perspectives on Martha Muchow’s Classic Study. Routledge. 2017. p. 47-59 doi: 10.4324/9781315132938-3
Enders N, Weinzierl C. Lernstrategienutzung beim E-Learning: Strategische Vorbereitung auf unterschiedliche Lern- und Prüfungsanlässe. Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf). 2017;1(1):5-23. doi: 10.3224/zehf.v1i1.01
Enders N, Aßmann M. Semesterbegleitende Aufgaben. In Gerick J, Sommer A, Zimmermann G, editors, Kompetent Prüfungen gestalten: 53 Prüfungsformate für die Hochschullehre. 1 ed. Münster: Waxmann Verlag GMBH. 2017. p. 216-219
Faber G. A Scale for Measuring Preadolescent EFL Learners’ Grammar Self-Concept: Preliminary Psychometric and Multivariate Validation Results. In Nata RV, editor, Progress in Education. Vol. 41. New York: Nova Science Publishers, Inc. 2017
Faber G. The Mediating Role of the Foreign Language Self-Concept: Predicting Preadolescent EFL Learners’ Causal Attributions of Grammar Success and Failure. In Sørensen JA, Schultz NS, editors, Self-Perception: Research Advances and Clinical Challenges. Nova Science Publishers, Inc. 2017. p. 1-81. (Psychology of Emotions, Motivations and Actions).
Jugert P, Titzmann PF. Trajectories of victimization in ethnic diaspora immigrant and native adolescents: Separating acculturation from development. Developmental Psychology. 2017 Mar 1;53(3):552-566. doi: 10.1037/dev0000254